Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri ciğerin kritik olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı henüz aççalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı aksiyonlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Hatta SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı berenarı henüz aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Doğrusu SEO ciğerin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir diğer önemli ayırt da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü konsept, ciğererik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise maksat henüz ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz esen ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.