Logo tasarım mı yaptıracaksınız?
Logo nedir? Lügat mealı olarak soy zıtlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda söz mealının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan nüfus veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını meydana getirecek nüfus veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler ciğerin elan çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde etkinlik gösteren maslahatletmelerin çoğu kez logoları bölümü özümleme eder. Lakin ansızın zait bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayıcı maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, basit anlaşılır, biçimırlanması basit, muhtemel başüstüneğunca az adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem pert verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine normal olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katısilsile lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem da rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı meal bakımında bu haber çok önemlidir.